Author Topic: WAR Addons  (Read 15315 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ogrelin

• =Gammelulv=
  • Moderator
    • View Profile
    • ogrens.org
WAR Addons
« on: 2008-09-02, 12:28:53 »
GW2
Ogrelin - Guardian
SWTOR
Ogrell - Bounty Hunter
Warhammer
Jearom Kotbs - rr82
DAoC
Ogrelin Blodig

Offline Grivne

• BaF Member
    • View Profile
Re: WAR Addons
« Reply #1 on: 2008-09-03, 20:02:48 »
åh nej snälla... inte en massa sånt i W.A.R... fattade dom inte att i WoW så blev det ju bara skit och näst intill självspelande grejer :(
Dyvet
Grivne 6l7 thane
Dwera 11l2 Shadowblade
Dwerim 7l3 Spiritmaster
Sviunn 5l9 Healer

Gnejs sends, "Fan man är som en kamel med fel på glasögonen.. Första gången jag drar bågen på ett halvår och man får en guardpatrol på sig"

[Dennis][Priz | ikväll så säger:
psykologiska prizze

Offline Unaz

• SU Member
  • Chipsmongo of SU
    • View Profile
« Reply #2 on: 2008-09-04, 20:09:45 »
Fan, de enda jag använda addons till var att modifiera mina bars å shit, å de har mythic kirrat skitbra i WAR, man kan göra i princip vad man vill med hela interfacet...

Offline Kobe

• HoS Member
    • View Profile
« Reply #3 on: 2008-09-05, 14:53:20 »
bara dom inte lägger in massa macros och skit, förstör ju fan spelglädjen om det blir som i wow
Wow Outland Alliance : Hunter - Rogue - Warrior - Priest
Daoc : Layne Kobe Tetsue Uthgard : Layne  Thraad
W.A.R : Karak-Hirn Order , Karak-Azgal Destruction

Offline Luktar

• Forum Admin
  • BaF Officer
    • View Profile
    • Min hippa coola hemsida :P
« Reply #4 on: 2008-09-08, 05:50:09 »
bara dom inte lägger in massa macros och skit, förstör ju fan spelglädjen om det blir som i wow

jo för daoc var ju så bra med sina chanters.. 1 knapp to rule them all

Offline Puppiluppan

• P u p p i l u p p a n ©
  • BaF Officer
    • View Profile
« Reply #5 on: 2008-09-20, 12:52:11 »
underbart . blir hem och tanka sen då :D

Offline Shonka

• BaF Member
    • View Profile
« Reply #6 on: 2008-09-20, 15:04:28 »
Fan om dom tillåter massa addons..värdelöst o hålla på o uppdatera hela tiden o måste ha en massa för att kunna spela ...nej tycker att det ska vara addon-fritt!!

Offline Dumle

• HoS Member
    • View Profile
    • Plutonen
« Reply #7 on: 2008-09-20, 15:27:08 »
Kan säga det enda jag skulle vilja ha egentligen är lite Actionbar och Unitframes addons, men inte hittat nåt bra än.. OCH EN INGAMEKLOCKA så man slipper upptäcka att klockjäveln helt plötsligt är 04.00 :P

Actionbars skulle jag vilja ha tydligare "out of range/LOS" färger och tydligare Cooldown counter.
Unitframes, enda klagomålet jag egentligen har är att Warband barsen är lite för transparenta, svårt att se med vissa bakgrunder. Plus att jag skulle vilja ha möjlighet att få Gruppen att bygga nerifråb och uppåt med groupmembers, men det är en ren kosmetisk grej.
DAOC: House of Smek

WOW: Diverse gillen.

Warhammer online: Plutonen

Aion: Plutonen

Offline Deen

• BaF Member
  • Chris
    • View Profile
    • http://orgazmic.nu
« Reply #8 on: 2008-09-20, 16:19:06 »
Kan säga det enda jag skulle vilja ha egentligen är lite Actionbar och Unitframes addons, men inte hittat nåt bra än.. OCH EN INGAMEKLOCKA så man slipper upptäcka att klockjäveln helt plötsligt är 04.00 :P

Actionbars skulle jag vilja ha tydligare "out of range/LOS" färger och tydligare Cooldown counter.
Unitframes, enda klagomålet jag egentligen har är att Warband barsen är lite för transparenta, svårt att se med vissa bakgrunder. Plus att jag skulle vilja ha möjlighet att få Gruppen att bygga nerifråb och uppåt med groupmembers, men det är en ren kosmetisk grej.

det finns en out of range addon så hela rutan blir röd istället för bara binden.
kommer inte ihåg vad den heter, men kolla på curse.

Offline Dr.Frau

• BaF Member
    • View Profile
« Reply #9 on: 2008-09-21, 09:08:00 »
out of range addon? ja för de vore ju dumt å använda sina skills när man kan fixa addons som gör det easy mode=) ne hatar addons hoppas dom totalförbjuder skiten så spelet handlar om skills inte vem som har best addons bara för folk e kassa och inte kan lära sej cast läng swinglängd etc etc=)
Mooo?

Offline Dumle

• HoS Member
    • View Profile
    • Plutonen
« Reply #10 on: 2008-09-21, 11:18:27 »
Det finns redan Out of range Frau, enda är att det är bara din bind, siffran på din spell på actionbaren som blir röd. Visst har man koll på sin spelllängd men ibland vet man inte vart alla i ett warband man ska hela har tagit vägen och om det är hektiskt är det bra att inte slösa tid på att leta efter nån som inte kan hålla sig ihop med gruppen. Det är en sak när man spelar med guildies och sitter på vent men i nuläget med alla randoms så springer dom ju fan över hela kartan och det är ett helvete att hålla reda på dom och hålla dom vid liv.
Men men, om det är din åsikt att det är fusk så får det så vara, jag tycker att det borde varit mer tydligt i spelet iomed att funktionen redan finns.
« Last Edit: 2008-09-21, 11:26:57 by Dumle »

Offline Dr.Frau

• BaF Member
    • View Profile
« Reply #11 on: 2008-09-21, 12:04:45 »
mja e väl ingen åsikt klart de är fusk=) de är ju en sak som förenklar ens spelande så man slipper tänka själv lika mycket=) men jo javet tyvär finns sånt där skit i spel och i slutändan så är det väl där spelen är på väg så 10 åringar ska klara spela spel med antar jag. och för att förenkla för folk som e lata och som du säger de är sjukt svårt att etc.... ja de som är skillen/utmaningen=)
men ja e med på dit resonemang de är soft att ha=)
Mooo?

Offline Dumle

• HoS Member
    • View Profile
    • Plutonen
« Reply #12 on: 2008-09-21, 14:28:42 »
det är väl tur för oss mindre skillade människor att det finns lite hjälpmedel då så vi inte blir totalt överkörda av er proffs hela tiden då ;)

För er med annars skulle ni ju ha det för lätt :P

Största anledningen till att jag vill ha saker tydligare är att jag orkar fan inte dra på mig glasögonen när jag lirar och allting är ju så jävla smått :P Blind som en fladdermus, hehe
« Last Edit: 2008-09-21, 14:42:34 by Dumle »

Offline Dr.Frau

• BaF Member
    • View Profile
« Reply #13 on: 2008-09-21, 17:46:56 »
he ja så kan man ju med se på det. ja ser de mer att de enda dom här sakerna gör är att dom riktigt skillade personerna blir helt cp bra oftast och steamrollar mindre bra folk ännu mer. ne ja gillar inte addons alls men visst de är sköna hjälpmedel man slipper ju tänka och hålla full focus, hela tiden.

men bra är dom alldrig sålänge dom inte är til lför å flytta bars å göra om ui:t som du säger men gillar inte saker som tänker åt en.
Mooo?

Offline Dumle

• HoS Member
    • View Profile
    • Plutonen
« Reply #14 on: 2008-09-21, 18:23:44 »
Nej för fan, saker som spelar åt en gillar jag inte heller, tar ju bort hela spelglädjen. Dock är jag en sucker för kosmetiska addons, det ska fan va snyggt! ;)