Author Topic: En liten PvP film  (Read 5887 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline d0nnie

• BaF Member
    • View Profile
Re: En liten PvP film
« Reply #15 on: 2008-10-10, 12:34:17 »
Tror aldrig jag fått ocrittad skada från en sorcs gloombolt eller pit of shades...det måste vara något fel med crittchanserna.

Det har du, tro mig...du märker bara inte av det för det gör inte lika ont:)
Sen har de/vi 50% crit också med 100% combustion så vartannat tick/spell bör vara crit. Åt andra sidan så skadar vi oss själva väldigt mycket med våra egna spells vid 100% combustion. Då pratar vi 4-600 dmg per dot/spell vi lägger/kastar. Med 4k hp så förstår du säkert att man är ganska fragile.

Med andra ord så har man dödat sig själv innan eller när man har kastad 10dots (om man inte har en healer)...och det känns jo sådär...

Offline Ulken

• SU Member
    • View Profile
« Reply #16 on: 2008-10-10, 15:51:21 »
Tror aldrig jag fått ocrittad skada från en sorcs gloombolt eller pit of shades...det måste vara något fel med crittchanserna.

Sen har de/vi 50% crit också med 100% combustion så vartannat tick/spell bör vara crit. Åt andra sidan så skadar vi oss själva väldigt mycket med våra egna spells vid 100% combustion. Då pratar vi 4-600 dmg per dot/spell vi lägger/kastar. Med 4k hp så förstår du säkert att man är ganska fragile.

Med andra ord så har man dödat sig själv innan eller när man har kastad 10dots (om man inte har en healer)...och det känns jo sådär...

Är det därför jag oförklarligt dör ibland med min BW? Jag fattar aldrig vad som ibland slår på mig när jag håller på med scenarios och grejer.. nu fattar jag egentligen ingenting av WAR, utan jag bara bombar hit och dit. Men kan man ha ihjäl sig själv? Förklara combustion, jag har inte kopplat det riktigt.
Gnejsan är på hugget!

Offline d0nnie

• BaF Member
    • View Profile
« Reply #17 on: 2008-10-10, 18:46:08 »

Är det därför jag oförklarligt dör ibland med min BW? Jag fattar aldrig vad som ibland slår på mig när jag håller på med scenarios och grejer.. nu fattar jag egentligen ingenting av WAR, utan jag bara bombar hit och dit. Men kan man ha ihjäl sig själv? Förklara combustion, jag har inte kopplat det riktigt.

Ja, det är så här det fungerar.
Alla dina attacker (som BW) genererar en viss mängd combustion när de kastas. Detta resulterar i att din combustion växer för varje cast tills den når en max level på 100.

Förutom ovanstående så gäller även följande. Varje spell/dot du har som BW har en chans att orsaka skada på dig själv. Detta gäller alla damaging attacker (förutom meltdown som kan användas till att dumpa din combustion)

Exempel: När du kommer upp till 100 combustion så får du 50% critchans mot fiender men också 50% chans att du skadar dig själv medan du kastar dina spells. Du blir en pyroman helt enkelt:)

Bottomline: Det för ont att ligga först på damagelistorna... En av huvudanledningarna till varför vi är så beroende av healers. Utan de så får man helt enkelt hålla igen så att man inte dödar sig själv.

Offline Kraft

• View Profile
« Reply #18 on: 2008-10-12, 00:32:03 »
Jag har ringt och varnat dom igen så nu ska det nog inte vara några probs Donnie
men om du tankar upp mer måste du säga till först för jag har snart slut på diskutrymme...

Monthly Bandwidth Transfer
2906.03/20000 MB

Offline d0nnie

• BaF Member
    • View Profile
« Reply #19 on: 2008-10-12, 18:49:06 »
Det e lugnt Ted, jag har lagt upp filmen på filefront så vi bör inte få mkt trafik dit. Tack för lånet btw :)

Offline Diofantos

• SU Member
    • View Profile
« Reply #20 on: 2008-10-12, 18:52:52 »
Tack för filmen, den var rolig att titta på även om jag inte är något större fan av låten som spelades (kunde iof mutat  :p)
Dio can you hear me?
I am lost and so alone...
I'm askin' for your guidance,
Wont ya come down from your throne?
I need a tight compadre
Who will teach me how to rock.
My Father thinks you're evil,
But man, he can suck a cock.