Author Topic: Warhammer kanske inte så bra  (Read 12952 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ragge

• BaF Officer
    • View Profile
Warhammer kanske inte så bra
« on: 2008-10-19, 15:41:10 »
Som vanligt så är jag först med att vara negativ, warhammer suger, det är inte nya daoc.
Bättre pvp i wow tillomed.
Så tillbaka till daoc nu seså gogo.
Spelar us classic och lite wow

Offline Acid

• SU Member
    • View Profile
Re: Warhammer kanske inte så bra
« Reply #1 on: 2008-10-19, 15:54:28 »
Nej jag har svårt att se hur det kommer överleva på scenario grind och laggiga keeptakes som end game content. Tror 30% av spelarbasen kommer sluta/ta paus inom närmsta tiden, sen får vi se om den där stora patchen kommer tillföra något nytt.

Fallout 3 blir nästa lir o köra när det kommer om nån vecka  :clap:
---------------------
Used to be:
 Acid - Runemaster on Prydwen/Mid, Svea Ulvar
 Acidur - Hero on Excalibur/Hib, Vengeance

Daoc movies

Offline Merd

• BaF Member
    • View Profile
« Reply #2 on: 2008-10-19, 16:11:48 »
Som sagt War är inte daoc2 och det kanske är bra? Många av oss spelade daoc lång tid tillbaka, den tiden kommer inte tillbaka men det går ju framåt för det :)
Känns som många går in i War med att antingen rvr:a/questa eller grinda. Ser nästan ingen som vill göra allt utan flera
vill bara nöta en sak, enformigt? Svar ja.
Tråkigt bara att det laggar så vid stora keeptakes, kanske går det att optimizera mkt mer (förhoppningsvis) Ibland laggar det i scenarios men ofta inte, hoppas dom får bort randomlagget som upplevs ibland.
Stor skillnad nu i spelet än ifrån när det gick launch, det borde ju bli optimerad i samma takt ett tag till.
-Outland-
Ewu - 85 - Aktiv
-Daoc-
Ewu - 50 - ZzZ

Offline Ljungen

• BaF Officer
    • View Profile
« Reply #3 on: 2008-10-19, 17:26:27 »
Trodde du att det skulle vara nya DAOC?

Fastän dom själva sagt om o om igen att det _inte_ är ngt nytt daoc? :)
Peace is a lie, there is only passion.
Through passion, I gain strength.
Through strength, I gain power.
Through power, I gain victory.
Through victory, my chains are broken.
The Force shall free me.

Offline Puppiluppan

• P u p p i l u p p a n ©
  • BaF Officer
    • View Profile
« Reply #4 on: 2008-10-19, 18:04:19 »
Den enda chansen jag kommer spela daoc igen tror jag är väl om det kommer nån server med old fronts . eller om inte alla helt sonika bestämmer sej för och återgå till classic .

Offline Ogrelin

• =Gammelulv=
  • Moderator
    • View Profile
    • ogrens.org
« Reply #5 on: 2008-10-19, 18:08:44 »
WAR är kung!
GW2
Ogrelin - Guardian
SWTOR
Ogrell - Bounty Hunter
Warhammer
Jearom Kotbs - rr82
DAoC
Ogrelin Blodig

Offline Vinternatt

• SU Member
    • View Profile
« Reply #6 on: 2008-10-19, 18:30:59 »
Visst, man kan ge upp efter första steget in i nåt nytt. Eller så kan man fundera på hur andra spel såg ut när dom var lika nya.

Tycker att dom som tror att WAR skulle flyta på lika enkelt och fint som spel som blivit finputsade i flera år borde ta och vakna till lite.
Nu har jag inte brytt mig så mycket om keeps än vid lvl 23, men jag har svårt att tänka mig att lagget är värre än stillbilder med 3 minuters mellanrum och/eller server krasch som vid city pvp i WoW :P

Jag skulle nog vänta tills vi har kört lite riktigt endgame (där de flesta är 40) innan jag dömer spelet på gott eller ont iaf :)
ESO Ebonheart Pact: Lady Blackheart, Scout

Offline d0nnie

• BaF Member
    • View Profile
« Reply #7 on: 2008-10-19, 19:04:24 »
Har själv inte provat DAOC så jag har inget att jämföra med där. Har bara spelat WoW och AoC men War är en solklar favorit jämfört med dessa två...

Jag gillar WAR och tror spelet i sig har mycket potential. Jag har inget emot scenarios så länge det är bra jämna fights och det kan bara bli bättre allt eftersom folk kommer till full lvl.

Open RvR kommer också att ta fart så småningom och från vad jag har förstått så finns det endgame PvE content vilket också kan vara kul.

Offline Rognit

• Ragnarök Member
    • View Profile
« Reply #8 on: 2008-10-19, 19:32:23 »
Kände att jag var tvungen att svara i topicen.

Som vanligt så är jag först med att vara negativ, warhammer suger, det är inte nya daoc.
Bättre pvp i wow tillomed.
Så tillbaka till daoc nu seså gogo.

Warhammer kommer aldrig bli eller vra nya daoc. DAoC kommer alltid ligga i en liga för sig själv då det faktistk var det första absolut bästa RvR spelet som kommit ut.
Men som ni alla vet å tog det ett par månader innan DAoC faktiskt vart så bra det är.

Warhammer är ett ungt spel och jag tvivlar inte på att det kommer att utvecklas och bli ett underbart spel som kommer att hålla i många år.
Warhammer är iaf det spel som kommit så nära DAoC det går med tanke på vad man faktiskt gör i T4.

Men jag håller mig dig lite ragge också. Det är inte så jävla kul som man hade hoppats direkt när det kom ut men jag tänker hålla mig kvar för jag är helt säker på att 6v6 spelandet kommer på sjukt utmanande. Tänker man på dom gillen vi har på våran server också så tror jag verkligen detta kommer bli ett spel att se fram emot ännu mera när dom fixar lite lagg och såvidare.

Peace out
Zelthar

DAoC Mid/pryd
Lezandra Pac/mend
Nemz Dark SM
Tavat Skald

Offline Ragge

• BaF Officer
    • View Profile
« Reply #9 on: 2008-10-19, 19:42:20 »
jo men grejjen är ju att dom har lyckats med det dom vill, RvR realm imot realm.
Det är ointressant för mig, daoc var menat att vara ett RvR spel också men dom misslyckades med det och det blev ett grupp imot grupp spel.
Och det är det som jag gillar, jag gillar inte RvR.
Och jag har kört en hel del keep takes osv, lagget e inge jätte problem tycker jag.
Men rolighets faktorn e noll.
men visst dom kanske gör nått drastiskt och allt blir jätte kul, men jag lär nog inte köra en subscription förens man hör rykten om att det skulle vara så roligt.
Eller om swordmaster får en love :)
Spelar us classic och lite wow

Offline Svartur

• SU Member
  • Se upp för mördarkaniner
    • View Profile
    • http://www.sveaulvar.com
« Reply #10 on: 2008-10-19, 21:30:12 »
WAR regerar so far. Inte trött på långa vägar.

Ska ni jämföra med WoW eller för den delen Daoc så får ni ju tänka på hur de
såg ut direkt efter release. PvP var ju ett skämt i WoW, tog väl år innan den var något att hänga i julgranen alls. Så länge ni letar efter det perfekta spelet kommer ni aldrig att hitta det.
Svartur - Big in Japan / Small in USA

Scarto SM rr72
Healur WP rr54
Svartur SW rr48

Offline Axa

• Ragnarök Officer
    • View Profile
« Reply #11 on: 2008-10-19, 22:01:21 »
Hitintills håller jag med om att spelet inte är bra. Rvr som man spelar när man trycker på knappen bredvid kartan och blir inloggad, (vad det nu heter) tycker jag liknar skit. Tycker det är en röra bara.Questarna kan jag inte klaga på,det är väl vad jag provat hitintills, så blir inte spelet bättre när jag provat resten så spelar jag hällre någon server i Daocportal istället
+++++++++++++++++++++++++++++
Axa     Level 50 Berserk
Dolly   Level 50 Skald (Vapencrafter 1090 )
Oden   Level 50 Healer  Pac-Mending
Rowan Level 50 Thane
Lillen   Level 50 Shaman aug

Offline Vinternatt

• SU Member
    • View Profile
« Reply #12 on: 2008-10-19, 22:03:29 »
Folk gillar väl olika saker, såklart. Själv gillade jag tiden i New Frontiers i DAoC mest av allt, och det är vad jag vill ha i WAR.

Gillar man grupp vs grupp pvp mer, ja då kanske WoW fortfarande är bättre, även om WAR har ett bra mycket större utbud av battlegrounds, dock inget Arena system. Nötandet blir detsamma iaf. Grindar hellre upp en bit i ett nytt och fräscht spel än i nåt man redan spelat i nästan 4 år ;)

Döm bara inte ut spelet efter så kort tid. Det lär nog hända en hel del det närmaste halvåret och förmodligen sedan också.
ESO Ebonheart Pact: Lady Blackheart, Scout

Offline Ogrelin

• =Gammelulv=
  • Moderator
    • View Profile
    • ogrens.org
« Reply #13 on: 2008-10-19, 22:17:42 »
Ge det lite mera tid, grupp vs grupp i open world lär nog komma igång förr eller senare, det fanns ju inte direkt i daoc från början heller vad jag kommer ihåg...man sprang ju omkring o var livrädd för NPC-vakter när man var ute i fronteirs på den tiden.

Om inte annats så försök få tag på likasinnade Dest-spelare och bestäm en zone där ni möts grupp vs grupp. Det finns gott om forum (warhammeralliance.com ect.. )där ni kan göra upp såna planer, sitt inte o vänta på att nån annan tar tag i det, då kanske det aldrig händer... Det finns ju många som söker den sortens fighter.
« Last Edit: 2008-10-19, 22:19:57 by Ogrelin »
GW2
Ogrelin - Guardian
SWTOR
Ogrell - Bounty Hunter
Warhammer
Jearom Kotbs - rr82
DAoC
Ogrelin Blodig

Offline ont

• BaF Member
  • wcs
    • View Profile
    • www.myspace.com/theartofselfextermination
« Reply #14 on: 2008-10-20, 06:36:49 »
jag kommer lätt fylla på konto några månader för att testa vidare, tycker spelet varit kul hittils. klart de har brister men de har varje spel.
ser framemot endlvl och allt vad de innebär!

sedan oss i allianse vi måste svara de destruction guilderna som kör race i SP. helt omöjligt att möta 2 grupper lvl 40 som kör taktiker..
vi har något att bita i! :)

DAOC:*såld*
Ont Blod 50 - Runemaster
Midnattens Widunder 41 - Thane