Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
2010-09-09, 16:50:46 *

Login with username, password and session length
News:

Upcoming Events

Upcoming Birthdays: Nine (27), Rofinn (32)

User

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

2010-09-09, 16:50:46

Login with username, password and session length

Stat

Members
Stats
  • Total Posts: 175064
  • Total Topics: 18803
  • Online Today: 11
  • Online Ever: 98
  • (2007-06-29, 16:34:16)
Users Online
* *

Pages: [1]
Print
Author Topic: 1.3.4 Preview - Weapons, Scenarios and Campaign Changes (Oh My!)  (Read 701 times)
Avsath
BaF Member

View Profile Email
« on: 2010-01-20, 02:00:33 »

Folks,

Everyone has been asking for more details about 1.3.4. Well, while I can't provide the patch notes, just yet, I can certainly give you a bit more information than what was discussed in Bruce's Producers Letter, including a rough timeline:

At this point the plan is to have 1.3.4 on PTS by the first week of February or (at the latest) early the second week of February. Patch notes, of course, will accompany the opening of Warpstone.

We will be introducing an entire new line of weapons earned via RvR (this is the "feature players have been asking for"). These weapons will be purchasable via a vendor and will not be bought using medallions or crests, instead utilizing an entirely new currency system earned via Scenario gameplay from tiers 1-4. More information about these new items and how they're earned will be forthcoming in a Dev Diary with Developer Sean Bosshardt.

Speaking of Scenarios...

We are completely reworking the current structure of Scenarios by removing some of the less popular and streamlining the tiering of Scenarios. There will be more details upcoming in a Dev Diary from Content/RvR Lead Mike Wyatt next month. 

The last tidbit is a change to the way that the campaign functions. Starting with 1.3.4, once a Contested City flips into the Captured state (otherwise called "Stage 2") the Open RvR Campaign will now restart, leaving the realm sieging their enemies city with a tough decision: Stay in the city, possibly defeating your opponent's King, or retreat back to the open field to defend your realm?

So there's a little more meat to some of the changes coming in game update 1.3.4. Obviously we're pretty excited about these items and even more excited to talk about 1.3.5 and beyond in Bruce's next producers letter which will coincide with the launch of 1.3.4 on all live servers. We've had a great 6 months of improving every aspect of WAR and we're more focused than ever on continuing to deliver on what our players want: Fast hitting, skull crushing and engaging Realm vs. Realm combat.

There's never been a better time to join the WAR!

http://forums.warhammeronline.com/warhammer/board/message?board.id=dev_discussions&thread.id=5142
--------------------------------------------------------------------------------

Andy Belford
Community Coordinator
Mythic Entertainment

Shadow-warrior Avsath rr80
Full: King's Ransom Forest Courser's Kit "Sovereign"

Warrior-Priest Homar rr55 (5/5 GW)
Ogrelin
=Gammelulv=
Moderator

3303015
View Profile WWW
« Reply #1 on: 2010-01-20, 08:04:54 »

Måste faktiskt hålla med om att WAR ser bra ut nu, jag har ofrivilligt varit borta från WAR i 1,5 månad och nu när jag logga på så kunde jag faktiskt tycka att det var riktigt snyggt. De nya grafikinställningarna var speciellt fina om än lite krävande för mitt nuvarnade grafikkort.

Spela Scenarion var oxå riktigt skoj och då har jag ändå bara lirat randomgrupp...

Vapen från RvR låter oxå riktigt spännande.

Karak Norn
Ogrelin Blodig - RP: 5/5 Greater Wards : RR44
Jearom - KotBS: 3/5 Excelsior Wards : RR69
Elionn
SU Officer

Today is a good day to die!

View Profile Email
« Reply #2 on: 2010-01-20, 08:30:07 »

Jag blir glad när jag läser detta, fick hopp. Gäller att elchocka guildet nu och komma igång Tongue

Elionn WL rr 80
5/5 Excelsior, 5/5 Supreme
Todin
SU Officer

SKPL

View Profile Email
« Reply #3 on: 2010-01-20, 08:43:13 »

då är det bara att vänta på patchnotes då.. bra bra Smiley

Frankk Tankk WP RR80+ 5/5 Exelsior
Monkeyboyen
SU Member

View Profile WWW
« Reply #4 on: 2010-01-20, 09:18:20 »

gleder meg, blir spennende patch itilegg til pirate event som kommer.
Nysgjerrig på om de skal bytte ut de dårlige scenarioene med nye eller om de bare fjerner de

FlambertElling BW RR44
Svartur
SU Officer

Se upp för mördarkaniner

20130801
View Profile WWW Email
« Reply #5 on: 2010-01-20, 11:38:24 »

Väldigt välkommet tillskott. Måste finnas konkurrenskraftiga alternativ för de som inte kan eller vill köra alla PvE.

Svartur - Big in Japan / Small in USA

Scarto SM rr72
Healur WP rr54
Svartur SW rr48
Ogrelin
=Gammelulv=
Moderator

3303015
View Profile WWW
« Reply #6 on: 2010-01-20, 11:44:19 »

Väldigt välkommet tillskott. Måste finnas konkurrenskraftiga alternativ för de som inte kan eller vill köra alla PvE.

Word på det! Jag gillar verkligen inte WARs PvE-instanser och har aldrig gjort det, va knappt spännande första gången jag va nere i en. som tur är så fick jag ett LV-Svärd andra gången jag var där Smiley

Tur jag har mina ulvar som gör det värt att lira Smiley

Karak Norn
Ogrelin Blodig - RP: 5/5 Greater Wards : RR44
Jearom - KotBS: 3/5 Excelsior Wards : RR69
Todin
SU Officer

SKPL

View Profile Email
« Reply #7 on: 2010-01-20, 11:56:16 »

Åhh farma annat än renown i scenarios Smiley

Frankk Tankk WP RR80+ 5/5 Exelsior
Hal
SU Member

View Profile Email
« Reply #8 on: 2010-01-21, 00:59:07 »

låter som att vi får börja köra ordentliga preamdes igen Cheesy Cheesy Cheesy . har ju inte varit så mycke me de på sista tiden så de ska bli riktigt nice. sen att rvr drar igång igen när man låser kommer nog bara leda till att destro kan farma ännu mer rr under dagarna :/
« Last Edit: 2010-01-21, 01:01:05 by Hal » Logged

Halball rr80 IB

Palla rr 49 WP 5/5 conq

Haleball rr 65 SL 5/5 conq
Monkeyboyen
SU Member

View Profile WWW
« Reply #9 on: 2010-01-21, 09:54:41 »

jobber hardt med å få opp BW min til premads Cheesy (lvl 17.5 atm)

FlambertElling BW RR44
Pages: [1]
Print

Jump to:  

Recent

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc