Author Topic: well-written...  (Read 3347 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fiffe

  • Guest
Re: well-written...
« Reply #15 on: 2011-11-18, 11:28:35 »
Tänk skyrim....mumma...skillbaserat... men Warhammer :)

åååh vad härligt, tänk att behöva stå och ta stryk för att skilla upp armorskillen för att få vettigt skydd medan man löper risk för att bli gankad wheee tack men nej tack :)

Offline Todin

  • SU Officer
  • *****
  • Posts: 4712
  • Karma: 12
  • SKPL
    • View Profile
Re: well-written...
« Reply #16 on: 2011-11-18, 11:41:30 »
Tänk skyrim....mumma...skillbaserat... men Warhammer :)

åååh vad härligt, tänk att behöva stå och ta stryk för att skilla upp armorskillen för att få vettigt skydd medan man löper risk för att bli gankad wheee tack men nej tack :)
Armour bär man ju alltid på sig, jag hajjar inte konceptet att du bara skillar armour när du blir slagen?

Fiffe

  • Guest
Re: well-written...
« Reply #17 on: 2011-11-18, 13:18:28 »
Tänk skyrim....mumma...skillbaserat... men Warhammer :)

åååh vad härligt, tänk att behöva stå och ta stryk för att skilla upp armorskillen för att få vettigt skydd medan man löper risk för att bli gankad wheee tack men nej tack :)
Armour bär man ju alltid på sig, jag hajjar inte konceptet att du bara skillar armour när du blir slagen?

I morrowind/oblivion/skyrim
effective armor = armor (X* armor_skill_level)
dessutom ökar armor (i morrowind/oblivion) din primära stat Endurance som i sin tur ökar din hp. hp:n i sin tur ökar med leveln men är INTE retroaktiv, så att det första du ser till att göra så fort du levlat är att cappa en skill för att kunna maxxa endurance vid levelup OCH inte övercappa för då blir det problem i slutet :)
Dessutom;
Vid en viss heavy armor skill level så väger din rustning mindre, light armor ger ett högre X-värde, durabilityn ökar.
så att ...

tack men nej tack.

edit;
Daoc armor calc;
Effective AF = Base AF * Quality^ * Condition
--- sedan var det ju AF cap baserat på char level & RR

Elder scrolls calc;
ArmorRating = ( 0.35 + 0.0065 * Skill ) * BaseArmorRating
HP = HP + Endurance * 0.1 (vid levelups. JA saker som boostade endurance gav högre värde efter använt dem innan man levlade. muppsystem)

Men detta är ju extremt offtopic ;)
« Last Edit: 2011-11-18, 13:33:49 by Fiffe »