Author Topic: Sanningen om Anet, leaks mm.  (Read 2263 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Schett

• SU Member
    • View Profile
Sanningen om Anet, leaks mm.
« on: 2013-09-13, 05:35:25 »
En video som Sacrx har gjort, som alla borde se ;)
Allt av det han säger är sant och det har hänt i alphan, jag var själv där.
Länkarna i videon är intressanta också. Tex. att det är ett high demand efter releasen att fixa commander så du kunde se fler än 5 etc.

« Last Edit: 2013-09-14, 03:58:18 by Schett »
DAoC
Gwaven - Healer RR11
Herdils - Thane RR7
mm.
WAR
Schett - RP
Rift
Schett - Rogue
SWTOR
Schett - Sorc
GW2
Schett - Elementalst
Schett X - Thief
Schett The Illusion - Mesmer

Offline murklor

• SU Member
  • Wafalls/Dawgrim
    • View Profile
Re: Sanningen om Anet, leaks mm.
« Reply #1 on: 2013-09-13, 16:06:40 »
Så om jag fatta det rätt för att ta sönder WvW kön:

1. Köa till WvW från en tom zon (Brisban/Fields of ruin/iron marches skulle jag tro funkar bäst)
2. Få pop, men ta den inte, låt den ticka ut
3. 4st joinar dig
4. Porta ut från zonen, sen porta tillbaka igen
5. Dom som joina dig borde då ha kommit till plats 1 i kön

Offline Schett

• SU Member
    • View Profile
« Reply #2 on: 2013-09-13, 16:16:02 »
Japp
DAoC
Gwaven - Healer RR11
Herdils - Thane RR7
mm.
WAR
Schett - RP
Rift
Schett - Rogue
SWTOR
Schett - Sorc
GW2
Schett - Elementalst
Schett X - Thief

Offline Elionn

• SU Officer
    • View Profile
« Reply #3 on: 2013-09-13, 16:53:06 »
Såg klart precis. Intressantast är nog 19:40 när han pratar om Culling &Abilitylagg..

Offline inso

• SU Member
  • Bitter.
    • View Profile
« Reply #4 on: 2013-09-13, 18:53:31 »
Orkar inte posta mera. Deletar alla posts om GW2.
« Last Edit: 2013-09-13, 19:06:42 by inso »
49% bastard, 51% son of a bitch.

GW2 Pyret

SWTOR Amber Alert
WAR Grimbul * Bugaboo * Juno * Perly * Gib
DAoC Caeli * Perly * Wio * Gib

Offline Ogrelin

• =Gammelulv=
  • Moderator
    • View Profile
    • ogrens.org
« Reply #5 on: 2013-09-13, 20:43:41 »
Orkarde inte lyssna klart :)

ALLA mmo jag har spelat har haft problem, GW2 är inget undantag.

« Last Edit: 2013-09-13, 20:48:17 by Ogrelin »
GW2
Ogrelin - Guardian
SWTOR
Ogrell - Bounty Hunter
Warhammer
Jearom Kotbs - rr82
DAoC
Ogrelin Blodig

Offline Schett

• SU Member
    • View Profile
« Reply #6 on: 2013-09-14, 04:08:12 »
För er som inte orkar se videon har en sammanfattning här från: Reddit

This entire video is a horribly structured rant. I watched it and here are most of the points he makes:
0:00 to 25~ mins in:
Claims alpha testing was all spvp focused. WvW viewpoints were mostly ignored. Devs loved the top spvp players a ton (see: team paradigm/super squad were both in alpha testing), ignored most opposing viewpoints. Most WvW issues were posted about and predicted 5+ months before release (examples: long queue times because of limited map sizes, AoE cap leading to massive zergs of players running around stacked together, Culling being a bandaid fix for skill lag, etc etc).
The Devs were primarily focused on spvp esports with conquest mode, and viewed WvW as completely casual. Sacrx essentially claims conquest mode is very polarizing and a large section of their playerbase moved to WvW for their PvP desires, eventually getting into GvG and other stuff and were subsequently completely ignored as Anet focused on their dwindling spvp conquest playerbase.
39:19~, he puts up a post from Devon Carter (WvW dev). The context is that their alpha-testers are giving negative feedback on WvW objectives giving straight-up stat bonuses (see: Orbs of Power) to an entire server, as it could impact GvG:
Quote from: Devon Carter
While I appreciate that there are players who enjoy GvG, it is currently not something we are supporting in the game. Our intent is to make changes that benefit WvW, not GvG. It is conceivable that some day we would be able to support GvG, but it is not currently the case. If a change makes WvW better and harms GvG, we will make it, because our concern now is the health of WvW. Please try and keep your feedback to how things will affect WvW, not GvG.
40:30~, claims that spvp servers are heavily unoptimized and won't support 20v20 or anything large-scale there since it'll take too much $$$ for additional servers and they don't want to take away from 5v5. (Personal note: If anyone else was playing close attention around release, you know this is probably true. I was a spvp enthusiast around release, and the reason they didn't put in paid tournaments at release because of back-end server problems. There are screenshots floating around of Jon Peters confirming this.)
44:00~, puts up a post (http://imgur.com/5Bu8XGg ) showing how they are now testing out alternate gamemodes for spvp and he believes that it's because spvp is mostly dead at this point so they've stopped being so stubborn about conquest.
Rest of the video is almost all ranting about spvp/GvG, talks a bit about lack of viewership numbers for spvp, how almost all teams quit in 1-2 months after release and how now even the teams that survived until now are starting to quit.
DAoC
Gwaven - Healer RR11
Herdils - Thane RR7
mm.
WAR
Schett - RP
Rift
Schett - Rogue
SWTOR
Schett - Sorc
GW2
Schett - Elementalst
Schett X - Thief

Offline Ogrelin

• =Gammelulv=
  • Moderator
    • View Profile
    • ogrens.org
« Reply #7 on: 2013-09-14, 06:35:25 »
Oavsätt om han har rätt eller inte, vem fan sätter sig och gör en 1-timmas video om hur rätt HAN minsan har haft rätt sedan Alfa? Anet gör sina val av en anledning.

1. Dom KAN inte åtgärda sakerna som är fel.

2. Dom VILL inte...

GW2
Ogrelin - Guardian
SWTOR
Ogrell - Bounty Hunter
Warhammer
Jearom Kotbs - rr82
DAoC
Ogrelin Blodig

Offline Schett

• SU Member
    • View Profile
« Reply #8 on: 2013-09-14, 10:38:05 »
Men det kanske borde vara dags att fixa skill lag och börja lyssna på vad folk vill.

Väldigt många som vill köra gvg, men det kommer dom gör så att det inte går när Orbs kommer tillbaka.

Vill dom verkligen att man ska vara 90 pers blobs och döda varandra?

Kolla bara på histoian om sPvP. Tar hur många månader som helst innan något händer.

Finns massa andra saker som man kan höra folk på SU venten raga över hur arenanet ännu inte har fixat något.

Troligtvis vill dom inte ha det så här. Och då lämnar det bara kvar att dom inte kan, för att dom vet inte hur man gör....
DAoC
Gwaven - Healer RR11
Herdils - Thane RR7
mm.
WAR
Schett - RP
Rift
Schett - Rogue
SWTOR
Schett - Sorc
GW2
Schett - Elementalst
Schett X - Thief

Offline Ogrelin

• =Gammelulv=
  • Moderator
    • View Profile
    • ogrens.org
« Reply #9 on: 2013-09-14, 10:45:44 »
Var inte för hård mot Anet-folket.

Devsen kanske vill men deras chefer låter dem inte göra det pga att det kostar pengar, sånt händer OFTA på företag... och Devsen kan inte snacka skit om sin abetsgivare så de håller käften eller kanske lovar saker de inte har mandat att leverera.

Jag kan inte se vart en sådan här video skall leda till, man kommer ingen vart med gnäll. Skulle någon publicera en sådan video om min arbetsgivare och jag visste att jag gjort så gott jag kunnat med de resurser jag blivit tilldelad så skulle det finnas en god chans att jag bara blivit arg.

Jag är rädd att gamle Sarcrx bränner sina broar med en sådan här video, vilket han säkert är medveten om men inte bryr sig om för att han kan inte låta bli. :)

« Last Edit: 2013-09-14, 10:53:26 by Ogrelin »
GW2
Ogrelin - Guardian
SWTOR
Ogrell - Bounty Hunter
Warhammer
Jearom Kotbs - rr82
DAoC
Ogrelin Blodig

Offline Elionn

• SU Officer
    • View Profile
« Reply #10 on: 2013-09-14, 10:58:29 »
Massa intressanta synvinklar men i slutändan kan vi inte göra ett skit så vi får helt enkelt göra det bästa av situationen.  :smash:

Offline Ogrelin

• =Gammelulv=
  • Moderator
    • View Profile
    • ogrens.org
« Reply #11 on: 2013-09-14, 11:04:17 »
Massa intressanta synvinklar men i slutändan kan vi inte göra ett skit så vi får helt enkelt göra det bästa av situationen.  :smash:

Håller med, jag tror inte Anet har råd att investera i ny hårdvara för att lösa problemen med lagg ect, aktiägarna vill ha utelning :P

+ Spelet är ganska stabilt i PvE, där det verkar som de flesta i spelet hänger...

sPvP och WvW är bara sidoverksamheter för Anet är jag rädd, ingen av den hänger ihop med vad som händer i Tyria, har inte sett några drakar eller linande där någon gång :)
GW2
Ogrelin - Guardian
SWTOR
Ogrell - Bounty Hunter
Warhammer
Jearom Kotbs - rr82
DAoC
Ogrelin Blodig

Offline Elionn

• SU Officer
    • View Profile
« Reply #12 on: 2013-09-14, 11:15:54 »
Lite offtopic nu men vi var några som hade ett samtal igår om spelprojekt, jag gör en tråd om det strax så får ni tycka till.

Offline Notimik

• SU Member
    • View Profile
« Reply #13 on: 2013-09-14, 11:54:41 »
När man inte vet hur server processerna/demonerna är systemerade kan det vara lite svårt att uttala sig om skill lag, men det kan vara allt ifrån svårt till omöjligt att fixa skulle jag tro.
//Noti cobol/java developer by day lol healer by night :)

Offline Schett

• SU Member
    • View Profile
« Reply #14 on: 2013-09-29, 18:25:26 »
Gw2 2013 09 27 00 07 47 58 2

Kolla vid 24:00

Visar hur devsen tycker om gvg ännu mer ^^

Deven som är där är core test lead.

https://forum-en.guildwars2.com/forum/wuv/wuv/Some-ANET-interfered-with-our-GvG/page/1

på sidan 13 så ber Arenanet om ursäkt, så är bevis på att det var en riktig dev
DAoC
Gwaven - Healer RR11
Herdils - Thane RR7
mm.
WAR
Schett - RP
Rift
Schett - Rogue
SWTOR
Schett - Sorc
GW2