Author Topic: Handelsgillen och "alkemiblomster"  (Read 674 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Voidghost

• SU Member
    • View Profile
Handelsgillen och "alkemiblomster"
« on: 2014-04-29, 05:59:22 »
 Jag har ännu inte fått arslet ur vagnen och gått med i någon trade guild. Är det någon som har några "tips från coachen"?  Jag hittade en utmärkt guide till hur man levlar enchanting effektivt:

http://forums.elderscrollsonline.com/discussion/73398/profit-s-guide-to-leveling-enchanting-quickly-%E2%80%8F/p1

Strategin i länken ovan kräver alltså tillgång till tillverkade glyphs, från någon annan och då sitter ju en bra trade guild som ett spett i lera.

Jag tror att jag har "gjort en observation" angående ingredienser till alchemy: Om man ser en fjäril ovanför en växt/blomma, så är det en alchemy ingrediens. Det är inte alltid som "alkemiblommor" har en fjäril över sig, men om den har det, så går det att "koka knark" på den. Det var på Bleakrock Isle som jag la märke till det, så det kanske bara är på "nybörjaröarna" det är så. Är det någon som känner att det verifiera, eller rent av motbevisa detta?

Offline Mr Mud

• SU Officer
    • View Profile
Re: Handelsgillen och "alkemiblomster"
« Reply #1 on: 2014-04-29, 06:42:17 »
Angående trade guild prata med blejs.

Offline murklor

• SU Member
  • Wafalls/Dawgrim
    • View Profile
Re: Handelsgillen och "alkemiblomster"
« Reply #2 on: 2014-04-30, 15:00:02 »
När du levlar alchemy så får du tillgång till en passiv skill som markerar dom på 10/20/30m avstånd tror jag. Dom lyses upp så det är mycket enkelt att hitta, inget behov av flummiga fjärilar ;)

Det krävs mycket blommor för att levla, när man kan börja använda 3st så bör man fortsätta att köra på två (i mån det går) och max tillgängliga vatten.